Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.

Stacja Rzeszów Główny. 2 września rozpoczyna się przebudowa wąskiego wiaduktu na ul. Batorego w szeroki obiekt

Fot. PKP PLK

RZESZÓW. Konstrukcje nowych peronów, budowa podziemnego przejścia i przebudowa wiaduktu, to widoczne zmiany na stacji Rzeszów Główny. 2 września rozpoczyna się przebudowa wąskiego wiaduktu na ul. Batorego w szeroki obiekt. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 205 mln zł, współfinansowana ze środków POIiŚ, zapewni komfortową obsługę wszystkim podróżnym, min. dzięki windom i schodom ruchomym.

Od września rozpocznie się demontaż wiaduktu kolejowego na ul. Batorego. Wykonawca usunął już tor i konstrukcje sieci trakcyjnej. Zabezpieczony jest nasyp kolejowy. Prace prowadzone są jednocześnie z robotami na stacji. Całkowita przebudowa wiaduktu, umożliwi poszerzenie jezdni. W miejscu jednego będą dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Inwestycja kolejowa nie tylko utrzyma bezpieczny przejazd pociągów, ale znacznie usprawni system komunikacji w mieście.

Szeroki zakres prac przy wiadukcie wymaga od 2 września zmian w komunikacji drogowej. Dla kierowców i pieszych przygotowano alternatywne przejazdy i przejścia.

Podziemne przejście i nowe perony już w budowie

Na czas przebudowy stacji zapewniono alternatywne przejścia, dodatkowy peron tymczasowy i specjalne zejście ze starej kładki na perony. Komunikację ma ułatwić specjalne oznakowanie.

Sierpień został wykorzystany na roboty przy konstrukcji przejścia podziemnego. Pasażerowie zyskają dzięki niemu bezpieczną i sprawną drogę na perony. Przejście połączy nie tylko perony, ale i dwie strony miasta. To obiekt o długości 137 m.

Efektem dotychczasowych prac na stacji są już widoczne krawędzie dwóch 300 i 400 m peronów. Docelowo będą trzy nowe, wyższe platformy, ułatwiające wsiadanie do pociągu. Nawierzchnia z liniami naprowadzającymi ułatwi drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się lepszy dostęp do kolei zapewni 5 wind i 5 schodów ruchomych. Komfort stacji zwiększy również wymienione na ledowe oświetlenie oraz nowe wiaty i ławki. Czytelną orientację zapewnią tablice informacyjne i oznakowanie.

W obszarze stacji przebudowywane są podziemne sieci. Codziennie pracuje kilkadziesiąt osób oraz specjalistyczny sprzęt, min. palownice, dźwigi, wiertnice.

Rzeszów Zachodni już służy podróżnym

Podróżni od czerwca korzystają z nowego dodatkowego przystanku Rzeszów Zachodni. Obiekt powstał w ramach rzeszowskiego projektu. Jego efektem są też trzy mosty nad Al. Wyzwolenia. Kierowcom służy już przebudowany przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Marii Konopnickiej.

Inwestycja realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Wartość umowy współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto. Zakończenie planowane jest w połowie 2021 r.

(ip)