Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.

Kolej gotowa na świąteczno-noworoczne podróże

Całodobowe wsparcie podróżnych oraz monitoring sytuacji pogodowej i ruchu pociągów, dodatkowi informatorzy na dworcach – kolej jest przygotowana na świąteczny szczyt przewozowy. Przewoźnik PKP Intercity wzmocni pociągi dodatkowymi wagonami. W dyspozycji pozostają służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

O bezpieczne podróże w okresie świąteczno-noworocznym zadbają wzmocnione służby dyspozytorskie PLK we współpracy z przewoźnikami. Prowadzą bieżący monitoring sytuacji na sieci kolejowej i warunków atmosferycznych. W gotowości do pracy na torach będzie 170 zespołów szybkiego usuwania awarii i 20 zespołów ratownictwa technicznego. Do usuwania usterek sieci trakcyjnej zabezpieczono 66 pociągów sieciowych. Na 12 stacjach zapewniono lokomotywy osłonowe. Do zimowych działań zabezpieczono sprzęt m.in. odśnieżarki i pługi.

Wsparcie w podróży przez całą dobę

7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, działa Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień spowodowanych m.in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi CWK organizuje dojazd podróżnych do stacji docelowej, zapewnienie poczęstunku czy noclegu. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich. Aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach. W przypadku opóźnień pociągów powyżej 120 min, na kilkudziesięciu największych dworcach, podróżni otrzymają przekąski i ciepłe napoje.

21 i 22 grudnia informatorzy mobilni PKP Intercity będą do dyspozycji podróżnych na największych dworcach – w Warszawie Centralnej, Wschodniej i Zachodniej, Gdańsku, Gdyni Głównej, Wrocławiu, Krakowie Głównym, Katowicach, Poznaniu i Szczecinie. Pomogą pasażerom ustalić dogodne przesiadki i znaleźć odpowiedni peron. Wsparciem służą także pracownicy punktów informacyjnych – InfoDworzec.

W okresie zimowym ok. 300 dworców nie będzie zamykanych na czas trwania przerwy technicznej, gdy temperatury spadną poniżej –10 st. W sytuacjach nadzwyczajnych PKP S.A. może podjąć decyzję o całodobowym otwarciu pozostałych dworców.

Świąteczne podróże z PKP Intercity

Przewoźnik PKP Intercity w okresie świątecznym (od 21 grudnia) będzie na bieżąco monitorował frekwencję w pociągach. Tam gdzie będą potrzeby i możliwości, składy zostaną wzmocnione dodatkowymi wagonami, aby zapewnić podróżnym komfortową podróż na święta. Każdy kto planuje podróż w tym czasie, może na bieżąco obserwować prognozowaną frekwencję w danym pociągu na stronie www.intercity.pl. Przewoźnik w okresie zimowym prowadzi całodobowy serwis i dyżury warsztatów naprawczych.

Bezpieczeństwo w podróży pociągiem

Na czas świątecznych podróży od 21 grudnia do 1 stycznia Straż Ochrony Kolei zwiększa liczbę patroli na dworcach, peronach i w pociągach. Codziennie nad bezpieczeństwem podróżujących koleją czuwać będzie 800 funkcjonariuszy, wspieranych przez policję, Straż Graniczną i Żandarmerię Wojskową. Do dyspozycji jest całodobowy numer alarmowy SOK: 22 474 00 00. Funkcjonariusze reagują na każde zgłoszenie.

Rozkład jazdy pociągów – informacja dla podróżnych

Przed rozpoczęciem podróży warto sprawdzić rozkład jazdy pociągów na stronie portalpasazera.pl, rozklad-pkp.pl i w aplikacji Rozkład Kolejowy. Informacje o kursowaniu pociągów wszystkich przewoźników dostępne są na stacjach i przystankach w formie plakatów. Dla podróżnych na dworcach i stacjach informacje o odjazdach i przyjazdach pociągów są prezentowane na tablicach i infokioskach. Kupując bilet z wyprzedzeniem, PKP Intercity oferuje oferty promocyjne, więcej na stronie intercity.pl lub pod numerem infolinii 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto, usługę świadczy PKP Intercity S.A.).

źr. inf. prasowa PKP PLK