Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.

Budowa odcinka drogi ekspresowej S19. Od węzła Kamień do węzła Sokołów Małopolski Północ

21 grudnia 2018 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na projekt i budowę ostatniego odcinka drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu, od węzła Kamień do węzła Sokołów Małopolski Północ (dł. ok. 8 km). Oznacza to, że szlak Via Carpatia od Lublina do Sokołowa Małopolskiego o długości ponad 131 km jest w realizacji.

Dokonało się. Podpisujemy dzisiaj ostatnią umowę na realizację S19 na północ od Rzeszowa. Udowadniamy tym samym, że pracujemy dla Polski i Polaków. Pokazujemy, że Via Carpatia jest dla nas priorytetem infrastrukturalnym a dzięki determinacji wielu osób, dla których jest to przedsięwzięcie strategiczne, udaje nam się realizować ten jakże ważny szlak komunikacyjny – podkreślił biorący udział w uroczystości minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk.

Odcinek od węzła Kamień (z węzłem) do węzła Sokołów Małopolski Północ (z węzłem) zrealizuje firma Budimex S.A. za kwotę brutto 286 403 716,49 zł brutto. Termin realizacji to 34 miesiące.

Zadaniem wykonawcy prowadzącego inwestycję w systemie „projektuj i buduj” będzie zaprojektowanie tego odcinka drogi ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) będą wliczane tylko do czasu objętego projektowaniem. Do czasu realizacji robót przerwy zimowe nie będą wliczane – informuje GDDKiA.

Opis inwestycji

Odcinek jest zlokalizowany na terenie miasta i gminy Sokołów Małopolski oraz gminy Kamień. Dostępność drogi dla użytkowników będzie zapewniona poprzez węzły drogowe: Kamień i Sokołów Małopolski Północ, natomiast ruch lokalny będzie się odbywał za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą (bez połączenia z drogą ekspresową).

Inwestycja swym zakresem obejmuje budowę m.in.:

– dwujezdniowej drogi ekspresowej o dł. ok. 8 km,

– węzłów drogowych: Kamień (węzeł typu WB o kształcie pół karo i pół półkoniczyny. DK19 będzie krzyżować się z S19 w sposób bezkolizyjny poprzez wiadukt; węzeł zapewni wszystkie relacje skrętne DK19 z S19) i Sokołów Małopolski Północ (węzeł typu WB o kształcie półkoniczyny z łącznicami w ćwiartkach przeciwległych oraz dwoma rondami na DK19. DK19 będzie krzyżować się z S19 i będzie przebiegać nad nią w sposób bezkolizyjny poprzez wiadukt. Węzeł zapewni wszystkie relacje skrętne DK19 z S19),

– Miejsc Obsługi Podróżnych MOP I „Górno wschód” i MOP I „Górno zachód”,

10 obiektów inżynierskich (6  obiektów  nad drogą  ekspresową – wiadukty w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową, 1 przejście górne dla średnich zwierząt, 1 przejście dolne dla średnich zwierząt, 2 przepusty do celów ekologicznych),

– dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego,

– infrastruktury służącej ochronie środowiska m.in. przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne, ekrany chroniące nietoperze siatki wygradzające.

źródło: GDDKiA w Rzeszowie