Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.
Prywatność
Serwis internetowy, z którego korzystasz i jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies (ciasteczka). Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług, w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookie, przeglądając karty po lewej stronie.
Ustawienia prywatności
Pliki cookies powinny być włączone przez cały czas, aby istniała możliwość ustalenia preferencji dotyczących ustawień plików cookie. Jednak możesz wybrać także wyłączenie plików cookies.
Pliki cookies zewnętrznych dostawców
Ta strona korzysta z Google Analytics do zbierania informacji, takich jak liczba odwiedzających witrynę i najbardziej popularne strony. Utrzymanie tego pliku cookie pomaga w ulepszaniu strony.
Personalizacja reklam
Ta strona używa plików cookies w celu personalizacji reklam, od zwenętrznych dostawców:
Nowy most kolejowy usprawni podróż z Podkarpacia na Lubelszczyznę
Na linii Munina – Hrebenne, łączącej Podkarpacie z Lubelszczyzną, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują nowy most nad Lubaczówką w Nowej Grobli. Dobre podróże i sprawny przewóz towarów do zakładów przemysłowych oraz przejścia granicznego w Werchracie zapewni także przebudowa mostu w Lubaczowie i remont toru na szlaku Horyniec Zdrój – Werchrata. Na prace przeznaczono 31 mln zł ze środków własnych.
Na trasie kolejowej Munina –Hrebenne w Nowej Grobli, PLK budują nowy most. Stalowa konstrukcja nad rzeką Lubaczówką zastąpi jednoprzęsłowy obiekt z 1949 r. Wykonano już demontaż dotychczasowych elementów. Na brzegu przygotowywane są fundamenty nowych przyczółków. Jednocześnie w Lubaczowie postępują prace przy przebudowie mostu nad rzeką Sołotwą. W miejscu wyeksploatowanej przeprawy będzie techniczne lepsza konstrukcja. PLK wykorzystają obiekt uzyskany przy przebudowie linii w Pszczynie. Już zdemontowano stare elementy i budowane są nowe przyczółki mostu. Również kolejowe przeprawy w Nowinach Horynieckich zostaną wyremontowane.
PLK zachowują historię kolei. Stalowe konstrukcje mostów z Nowej Grobli i Lubaczowa pozostaną w regionie. PLK przekazały obiekty Gminie Lubaczów. Będą prezentowane w muzeum kolejnictwa na stacji Basznia.
Poza przebudową mostów na jednotorowej linii Munina – Hrebenne (nr 101) remontowany jest tor na szlaku Horyniec Zdrój – Werchrata. Prace pozwolą zlikwidować ograniczenia prędkość i usprawnią przejazd pociągów. Na trasie kursują składy w relacjach Jarosław – Horyniec Zdrój oraz Rzeszów – Horyniec Zdrój. W sezonie letnim można podróżować także między Rzeszowem a Zamościem oraz Jarosławiem a Lublinem. Linia kolejowa zapewni także sprawny transport towarów m.in. do zakładów w Surochowie oraz do przejścia granicznego w Werchracie.
Na prace na linii Munina –Hrebenne przeznaczono w 2020 r. 31 mln zł. Finansowane są ze środków własnych PLK. Na linii Munina -Hrebenne (nr 101) w latach 2018 -2019 wyremontowano tory w stacji Basznia. Poziom bezpieczeństwa na 4 przejazdach w gminach: Lubaczów, Laszki, Oleszyce zwiększyła przebudowa skrzyżowań kolejowo-drogowych.
Linia Munina – Hrebenne jest jedną z trzech tras kolejowych łączących województwa podkarpackie i lubelskie.
Zmiany w organizacji ruchu pociągów
Zakres prac realizowanych na jednotorowej trasie wymagał wprowadzenia od 15.03.2020 r. do 26.06.2020 r. zastępczej komunikacji autobusowej. Zmiany zostały ujęte w rozkładzie jazdy i ustalone z przewoźnikami. Szczegóły dostępne są na stronie internetowej portalpasazera.pl, rozkład-pkp.pl oraz na stronie przewoźników.
Linia z historią
Linia kolejowa na trasie Munina – Hrebenne ma 83 km. To trasa dawnej Kolei Jarosławsko–Sokalskiej. Pierwszy pociąg z Jarosławia do Sokala przez Muninę – Lubaczów Hrebenne i Rawę Ruską przejechał 6 czerwca 1884. Po II wojnie światowej, wybudowano odcinek Werchrata – Hrebenne.