Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.

Tylko na Wakacje.pl

Naprawa smartfona na gwarancji w Rzeszowie krok po kroku

Materiały prasowe

Zauważasz, że Twój telefon zaczyna szwankować? Na szczęście masz jeszcze ważną gwarancję, więc wiesz, że możesz liczyć na pomoc producenta. Czy wiesz jednak, jak krok po kroku zabrać się za załatwienie tej sprawy? Jak wygląda naprawa smartfona na gwarancji? Pozwól, że przeprowadzimy Cię przez ten proces.

Jak przygotować telefon do naprawy na gwarancji?

Chcąc naprawić telefon na gwarancji, musisz udowodnić, że przysługuje Ci takie prawo. Niezbędne okazuje się więc przygotowanie potrzebnych dokumentów. Dowód zakupu to nie wszystko – oprócz tego należy wziąć ze sobą kartę gwarancyjną, kartę historii napraw, a także dokument tożsamości.

Dodatkowo zajmij się samym telefonem. Wyjmij z niego kartę SIM, karty pamięci i zmodyfikuj ustawienia dostępu do ekranu tak, żeby serwisant mógł urządzenie bez problemu odblokować (oczywiście jeśli ono w ogóle działa). Warto też zapakować model w oryginalne pudełko – wyprofilowane wnętrze pozwoli na bezpieczny transport.

Złożenie zgłoszenia w punkcie obsługi – jak wygląda?

Z przygotowanym smartfonem i dokumentami należy udać się do punktu obsługi. Jeśli telefon został nabyty w markowym sklepie, zgłaszasz się bezpośrednio do producenta. Natomiast w przypadku zakupu sprzętu w ramach umowy na abonament telefoniczny możesz wybrać się do operatora.

Pracownik salonu zweryfikuje Twoje informacje, poprosi o wypełnienie formularza i przyjmie zgłoszenie. Pamiętaj, żeby postarać o jak najbardziej precyzyjne uzupełnienie druku – wielu osobom wydaje się, że to tylko formalność, a w rzeczywistości szczegółowe informacje potrafią serwisantom bardzo pomóc.

Czy można wysłać telefon do naprawy kurierem?

W dobie załatwiania wszystkich spraw online wiele osób to pyta, czy telefon można naprawić na gwarancji przez internet. Okazuje się, że tak. Marki coraz chętnie udostępniają klientom możliwość wypełnienia wirtualnego formularza zgłoszeniowego, a następnie zajmują się odbiorem urządzenia, wysyłając kuriera. Jeśli nie masz czasu lub po prostu cenisz sobie wygodę, rozważ to rozwiązanie.

Diagnostyka

Po przyjęciu zgłoszenia urządzenie trafia do serwisu diagnostycznego, gdzie doświadczeni specjaliści zajmują się szukaniem przyczyn usterki i identyfikacją powstałych uszkodzeń. Z punktu widzenia autoryzowanego punktu lub serwisu producenta kluczowe jest to także z innego powodu – określenie typu i podłoża usterki pozwala również na weryfikację, czy dane uszkodzenia podlegają zapisom uwzględnionym w karcie gwarancyjnej. Jeśli nie, być może korzystniejszym wyborem niż naprawa będzie kupno nowego urządzenia, np. jednego z modeli z rankingu zawierającego najlepsze smartfony Samsung.

Usterka a przyczyny – jak przebiega i ile trwa proces naprawy?

Gdy usterka zostanie zdiagnozowana, a producent uzna, że przysługuje Ci naprawa w ramach gwarancji, rozpoczyna się proces przywrócenia sprzętu do stanu używalności. W przypadku nieodwracalnych uszkodzeń firma zobowiązana jest dostarczyć Ci nowy model. Czas naprawy różni się w zależności od stopnia powstałych uszkodzeń czy liczby komponentów, które są do wymiany, a które trzeba pozyskać. Ramy czasowe uwzględniają najczęściej zapisy umowy, ale producent powinien też na bieżąco informować Cię o sytuacji i postępach. Jeżeli uznasz zaś, że naprawa jest z jakichś powodów nieopłacalna i interesuje Cię nowe urządzenie, odpowiedni model spełniający Twoje wymagania znajdziesz w internetowej porównywarce telefonów pod adresem https://komorkomat.pl/.

artykuł sponsorowany