Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.

Wyciekły dane klientów popularnego sklepu! Co należy teraz zrobić?

Ważna informacja dla klientów popularnego sklepu morele.net. Doszło do nieuprawnionego dostępu do danych osobowych klientów m.in. numeru telefonu oraz hasła. Poniżej komunikat morele.net

Jak zmienić hasło?

1. najpierw zaloguj się na swoje konto

2. wejdź na stronę zmiana hasła

3. podaj stare hasło i wpisz nowe. Nowe hasło powinno mieć co najmniej 8 znaków, zawierać cyfrę, znak specjalny oraz duże i małe litery.

4. jeżeli nie pamiętasz starego hasła, wyloguj się i skorzystaj z opcji „Nie pamiętam hasła” na stronie logowania

Drogi Kliencie,
doszło do nieuprawnionego dostępu do danych osobowych naszych Klientów: adresu e-mail, numeru telefonu, imienia i nazwiska (jeśli zostało podane) oraz hasła w postaci zaszyfrowanego ciągu znaków (hash). Istnieje ryzyko, że dotyczy to również Twoich danych. Dostęp został wykryty i zablokowany.

Nieuprawniony dostęp nie dotyczył informacji o kartach płatniczych, loginów do banków czy informacji podawanych we wnioskach ratalnych. Grupa Morele nie gromadzi tych danych (dane podawane na naszej stronie są gromadzone w bazach operatora płatności i banku).

Jakie są zagrożenia?
Twoje dane osobowe mogą być wykorzystywane do prób wyłudzeń m.in. za pośrednictwem fałszywych wiadomości sms lub dostarczania na Twój adres e-mail informacji (w tym m.in. handlowych), na które nie wyraziłeś/aś zgody. Istnieje również ryzyko rozkodowania hasła.

Co należy zrobić?
  zmień hasło do swojego konta Grupy Morele. Ponadto, jeśli takie samo hasło było używane w innych miejscach w Internecie – również rekomendujemy jego zmianę w tych miejscach.
nie odpowiadaj na wiadomości email i smsy wysyłane przez spamerów. Zalecamy najwyższą ostrożność zwłaszcza gdy takie wiadomości dotyczą płatności. Nigdy nie przekierowujemy na strony płatności bezpośrednio z e-maili oraz SMSów.

Jakie podjęliśmy kroki?
Wdrażając w trybie natychmiastowym nowe procedury i środki bezpieczeństwa uniemożliwiliśmy dokonania ponownego nieuprawnionego dostępu do danych osobowych.

Zawiadomiliśmy o nieuprawnionym uzyskaniu dostępu do danych Urząd Ochrony Danych Osobowych i złożyliśmy zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa.

Przykro nam, że nasza znajomość, przyjaźń, a może i długoletni związek zostały wystawione na taką próbę. Ta kwestia jest dla nas absolutnym priorytetem i dużym wyzwaniem dlatego zapewniamy o pełnym zaangażowaniu całego zespołu w wyjaśnienie sytuacji i wprowadzeniu działań zapobiegawczych.

Zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, prosimy o kontakt z nami pocztą elektroniczną na adres: informacja@morele.net.