Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.
Prywatność
Serwis internetowy, z którego korzystasz i jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies (ciasteczka). Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług, w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookie, przeglądając karty po lewej stronie.
Ustawienia prywatności
Pliki cookies powinny być włączone przez cały czas, aby istniała możliwość ustalenia preferencji dotyczących ustawień plików cookie. Jednak możesz wybrać także wyłączenie plików cookies.
Pliki cookies zewnętrznych dostawców
Ta strona korzysta z Google Analytics do zbierania informacji, takich jak liczba odwiedzających witrynę i najbardziej popularne strony. Utrzymanie tego pliku cookie pomaga w ulepszaniu strony.
Personalizacja reklam
Ta strona używa plików cookies w celu personalizacji reklam, od zwenętrznych dostawców:
Będzie elektryfikacja linii kolejowej Ocice – Rzeszów. Ile to będzie kosztować?
Fot. PKP PLK
RZESZÓW. Kolej zapewni sprawniejsze podróże na Podkarpaciu oraz z Rzeszowa do Warszawy i Lublina. To będzie efekt elektryfikacji odcinka Ocice – Rzeszów oraz budowy mijanki w Majdanie Królewskim. Inwestycje realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. są warte 121 mln zł. Dziś podpisano umowę za 67 mln zł. Finansowanie zapewnia budżet państwa.
Dziś PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za 67 136 978 zł netto na elektryfikację linii Ocice – Rzeszów (nr 71). Wcześniej podpisano 5 umów przyłączeniowych o łącznej wartości 37,5 mln zł. W poprawę trasy wpisuje się również budowa mijanki w Majdanie Królewskim za 16,5 mln zł netto.
Inwestycje PLK oznaczają lepsze podróże i możliwości uruchomienia dogodniejszych połączeń między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz – Skarżysko – Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg – Stalową Wolę i Lublin. Sprawniej pojadą składy dalekobieżne, gdyż wyeliminowana zostanie konieczność zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Poprawią się możliwości rozwoju kolejowej komunikacji w aglomeracji rzeszowskiej.
Elektryczne składy
Jednotorowa 67 km trasa Ocice – Rzeszów, po wyposażeniu w sieć trakcyjną, umożliwi kursowanie elektrycznych składów. Nowoczesny tabor zapewni cichsze przejazdy oraz ograniczy emisję spalin. Już trwa przygotowanie do inwestycji – przebudowa i zabezpieczenie istniejących sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych. Umowę na elektryfikację linii Ocice – Rzeszów zrealizuje PKP Energetyka S.A. Finansowanie zapewnia budżet państwa. Prace budowlane zaplanowano w latach 2019 – 2021.
Przepustowość jednotorowej trasy zwiększy budowa mijanki w Majdanie Królewskim. PLK zrealizują zadanie w połowie 2019 r. w ramach podpisanej już we wrześniu umowy. Wybudowany zostanie kilometr toru i zamontowane cztery rozjazdy. Powstanie nowy peron wyspowy, który zapewni sprawniejszą obsługę pociągów na dwóch torach. Zwiększenie przepustowości podkarpackiej linii wpłynie również pozytywnie na przewozy towarów. Budowę mijanki realizuje Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej Sp. z o.o.
Przedsięwzięcia prowadzone są w ramach zadania inwestycyjnego: „Prace na linii kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów”. Sprawniejsza jazda pociągów, wyższy poziom bezpieczeństwa i komfort podróżowania są także efektem wcześniejszych inwestycji zarządcy infrastruktury kolejowej na podkarpackiej trasie kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów.