Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.

Zima 2023/2024

Jak pozycjonować stronę internetową w 2022 roku? Najważniejsze trendy

Materiały reklamowe

Mijający rok na stałe zapisze się w historii głównie poprzez pandemię koronawirusa, która miała niebagatelny wpływ na wiele dziedzin życia. Także marketing sieciowy musiał odpowiedzieć na wyzwanie spowodowane tymi nadzwyczajnymi okolicznościami. Okazało się bowiem, że w obliczu obostrzeń coraz większa rzesza biznesów stacjonarnych zaczynała stawiać pierwsze kroki na niwie WWW. W poniższym artykule postaramy się z pomocą ekspertów z branży powiedzieć więcej o najważniejszych trendach w pozycjonowaniu.

Zwróć uwagę na intencje i potrzeby użytkownika

Tym razem optymalizacja SEO nie będzie już taka prosta jak przed laty – oprócz wciąż istotnego technicznego SEO i skupienia na wymogach robotów indeksujących do gry wchodzą nowe, równie ważne czynniki. Chodzi oczywiście o Page Experience Signals wdrożone właśnie w tym roku i mające na celu badanie stopnia dostosowania strony do odwiedzin prawdziwego użytkownika. W myśl tych wskaźników Google zaczyna definiować wartość strony na podstawie sygnałów mających odzwierciedlać autentyczne wrażenia użytkowników.

W myśl PES najbardziej w walce o pozycję w rankingu stron liczyć się będą takie aspekty jak: stopień dostosowania strony do działania na urządzeniach przenośnych, wdrożenie certyfikatu HTTPS oraz poziom bezpieczeństwa przeglądania. Warto też wspomnieć o Core Web Vitals, czyli trzech wielkościach mierzących odpowiednio czas ładowania strony, interaktywność oraz stabilność wizualną. Oczywiście myślenie o wrażeniach użytkownika nie kończy się w tym miejscu – najlepiej zdać się w tej kwestii na pomoc profesjonalistów, którzy tak jak ci z AFTERWEB o projektowaniu UX (user experience) wiedzą wszystko i pomogą Ci skutecznie walczyć o uwagę internautów!”

Każde pozycjonowanie jest pozycjonowaniem mobilnym!

Od bieżącego roku Google zdecydowało się przejść całkowicie na mobilne indeksowanie stron, co zostało poprzedzone tak wieloma zapowiedziami, że nie sposób było nie przygotować się na tę ewentualność. Jeśli jednak dotąd nie zapewniłeś użytkownikom komórek odpowiedniej lub dedykowanej wersji strony, powinieneś to zrobić jak najszybciej – koniec końców stawką jest Twoja obecność w wynikach wyszukiwania. Przede wszystkim powinniśmy więc rozważyć tak zwany Responsywny Web Design, który pozwala automatycznie dostosowywać szablon strony do każdej rozdzielczości bez utraty jakości korzystania z niej. Dodatkowo należy też pomyśleć o konieczności ponownej optymalizacji SEO, tym razem z myślą o smartfonach i tabletach. W tym wszystkim warto uzupełnić nasz strategią SEO o pozycjonowanie lokalnie na konkretnie miasta. Strategia ta obejmuje pozycjonowanie strony na frazy związane z konkretną lokalizacją np. Pozycjonowanie na miasto Łódź. Naturalnie taki ogrom działań najlepiej jest przerzucić na barki zaufanej agencji marketingu online – dzięki ich pomocy będziesz mógł zająć się tym, co robisz najlepiej: prowadzeniem firmy!

art. sponsorowany