Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.
Prywatność
Serwis internetowy, z którego korzystasz i jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies (ciasteczka). Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług, w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookie, przeglądając karty po lewej stronie.
Ustawienia prywatności
Pliki cookies powinny być włączone przez cały czas, aby istniała możliwość ustalenia preferencji dotyczących ustawień plików cookie. Jednak możesz wybrać także wyłączenie plików cookies.
Pliki cookies zewnętrznych dostawców
Ta strona korzysta z Google Analytics do zbierania informacji, takich jak liczba odwiedzających witrynę i najbardziej popularne strony. Utrzymanie tego pliku cookie pomaga w ulepszaniu strony.
Personalizacja reklam
Ta strona używa plików cookies w celu personalizacji reklam, od zwenętrznych dostawców:
Od 13 grudnia na linii Lublin – Stalowa Wola Rozwadów pojadą przyjazne środowisku pociągi elektryczne. Nowy system zasilania zapewni sprawniejsze podróże i przewóz towarów. Elektryfikacja to ostatni etap modernizacji trasy. Podróżni korzystają już z dwudziestu zmodernizowanych przystanków. Inwestycja za 451 mln zł realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przy współfinansowaniu z unijnego projektu POPW.
Elektryfikacja to ostatni etap modernizacji trasy z Lublina do Stalowej Woli Rozwadowa. W ramach projektu zelektryfikowano 95-kilometrowy odcinek linii kolejowej Lublin – Stalowa Wola Rozwadów. Aby zapewnić zasilanie, zmodernizowano podstację trakcyjną w Stalowej Woli Rozwadowie oraz zbudowano 5 nowych w Lublinie, Niedrzwicy, Pułankowicach, Polichnie i Zaklikowie. Podstacje trakcyjne stanowią istotny element kolejowej infrastruktury energetycznej.
Ukończona elektryfikacja linii to sprawniejsze podróże. Zyskuje transport towarowy, będą szybsze przewozy ładunków – bardziej konkurencyjne względem przewozów drogowych. Tym samym więcej ładunków przewożonych koleją odciąży drogi i zwiększy bezpieczeństwo. Zyskają transporty z Kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec i na wschodniej granicy z Ukrainą i Białorusią.
Prace na blisko 100 km odcinku między Lublinem a Stalową Wolą Rozwadowem to kolejna taka inwestycja po zakończeniu w ubiegłym roku elektryfikacji odcinka Węgliniec-Zgorzelec na magistrali kolejowej E30.
Pasażerowie na odcinku Lublin – Stalowa Wola od ubiegłego roku korzystają z 20 zmodernizowanych stacji i przystanków, a także dwóch nowych – Stalowa Wola Charzewice i Zaklików Miasto. Perony są dobrze oświetlone, wyposażone w ławki i wiaty. Wszystkie obiekty są wyższe, dzięki temu wsiadanie i wysiadanie z pociągów stało się wygodniejsze. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się łatwiejszy dostęp do kolei zapewniają m.in. pochylnie.
Dzięki wymianie 117 km torów i przebudowanych 75 przejazdów kolejowo-drogowych na trasie Lublin – Stalowa Wola Rozwadów czas podróży z Lublina do Stalowej Woli skrócił się o ok. 15 minut i wynosi d1 godz. 10 minut dla pociągów dalekobieżnych oraz 1 godz. 40 min dla pociągów regionalnych. Pociągi pasażerskie kursują z prędkością do 120 km/h, a towarowe 80 km/h.
Dzięki zrealizowanym pracom pociągi jeżdżą nie tylko szybciej, ale i ciszej. W ramach inwestycji zmodernizowano także 70 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty na rzekach San i Sanna. Na trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin sprawne prowadzenie pociągów umożliwiają nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem w Lokalnym Centrum Sterowania (LCS) w Szastarce.
Projekt rozszerzono też o budowę Lokalnego Centrum Sterowania, przebudowę nastawni oraz wymianę 12 rozjazdów na stacji Stalowa Wola Rozwadów.
Wartość projektu „Prace na liniach kolejowych 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów” to 451,4 mln zł netto, dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) to 336,9 mln zł. Więcej informacji o projekcie na stronie www.plk-polskawschodnia.pl.