Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.

Zima 2023/2024

Ilu uczniów zniknęło z systemu edukacji? Piontkowski: Tak naprawdę to chyba dziś w Polsce nikt nie wie

Zdjęcie ilustracyjne

Ilu uczniów zniknęło z systemu edukacji? Piontkowski: Tak naprawdę to chyba dziś w Polsce nikt nie wie

„Są to zadania samorządów oraz dyrektorów i wychowawców. (…) Zgodnie z przepisami prawa, gdy dziecko nie realizuje obowiązku szkolnego, to najpierw dyrektor i wychowawca interweniują u rodziców próbując doprowadzić do tego, żeby dziecko uczęszczało do szkoły. Gdy to nie pomaga, wójt, burmistrz, prezydent miasta powinien interweniować i nawet z udziałem policji doprowadzić do tego, aby to dziecko realizowało obowiązek szkolny” – tak na pytanie czy ministerstwo edukacji monitoruje, ilu uczniów zniknęło z systemu edukacji od początku pandemii odpowiedział w Porannej rozmowie w RMF FM Dariusz Piontkowski.

Minister edukacji dopytywany o to, ilu uczniów zniknęło z systemu edukacji zdalnej, odpowiedział:  „Tak naprawdę to chyba dziś w Polsce nikt nie wie. Są samorządy, w których nie ma żadnych problemów. Są takie, które zdiagnozowały 50 – 100 uczniów, jak niedawno chyba prezydent Poznania”. „My przede wszystkim sprawdzamy, czy w szkołach odbywa się kształcenie na odległość, czy nie i to systematycznie sprawdzamy. Kuratorzy w ramach nadzoru odeszli od tego tradycyjnego sprawdzania co się dzieje w szkołach, takiego czysto biurokratycznego i raczej mają sprawdzać nauczycieli, czy realizowane jest kształcenie na odległość” – dodał.

Robert Mazurek pytał też swojego gościa czy wesprze apel Rzecznika Praw Dziecka Mikołaja Pawlaka, który zasugerował, że nauczyciele powinni zdecydować o podwyższeniu ocen wszystkim uczniom ze względu na edukację zdalną. „Nie, ja apeluję do nauczycieli o to, żeby wystawiali sprawiedliwe, obiektywne oceny. Pamiętam jak sam uczyłem, to był jeden z najważniejszych postulatów uczniów: żeby oceny były wystawiane sprawiedliwie”.

Rozmowa na RMF24.pl