Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.

Wakacje kredytowe. Są skargi klientów na działania banków

Zdjęcie ilustracyjne

Szef UOKiK o wakacjach kredytowych: Wpłynęło ok. 300 skarg klientów na działania banków

„Wpłynęło około 300 skarg. To dość dużo, zważywszy na to, że część wpływa do Rzecznika Finansowego. Konsumenci mają do czynienia z różnymi problemami w bankach. Te skargi będą u nas uwzględniane w decyzji, czy wszczynać postępowanie wobec tych banków, które ograniczają prawa konsumenta” – powiedział w Rozmowie w południe w RMF FM Tomasz Chróstny prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

„Klienci skarżą się na utrudnienia procesów wnioskowania. Jedną sprawą jest system elektroniczny, bankowość internetowa, druga sprawa to kwestia prozaiczna – kwestia otwarcia oddziałów banków. Dodatkowo banki utrudniają wskazanie w jednym wniosku 8 miesięcy wakacji kredytowych, a na to też zezwala ustawa – jest to również ograniczenie naszych praw jako konsumentów” – zwrócił uwagę.

„Banki nie mają podstaw do tego, żeby sam fakt skorzystania z ustawowych wakacji kredytowych powodował obniżenie zdolności kredytowej. Banki wiedzą też, że mają jak najszybciej dostosować swoje systemy wnioskowania do przepisów ustawy tak, aby nie utrudniać, a ułatwiać możliwość skorzystania konsumentom z wakacji” – zadeklarował gość Mariusza Piekarskiego.

Dodał, że pierwsze zarzuty UOKiK-u wobec banków mogą być formułowane już w tym tygodniu.

Więcej na RMF24.pl