Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.

Poczta Polska: przywróciliśmy normalne godziny pracy w niemal wszystkich naszych placówkach

Fot. Poczta Polska

Wraz z odmrażaniem kolejnych działów gospodarki i życia społeczno-kulturalnego, Poczta Polska przywraca pełne godziny pracy swoich placówek. Obecnie z usług pocztowych, bankowych i ubezpieczeniowych w standardowych godzinach można już skorzystać w 99% punktów. Czynne są także wszystkie placówki całodobowe oraz punkty w galeriach handlowych.

Poczta Polska posiada największą w kraju sieć ponad 7600 placówek. Obecnie blisko 5,3 tys. punktów znajduje się w miejscowościach poniżej 50 tys. mieszkańców. Poprzez największą w Polsce sieć klienci uzyskują łatwy i wygodny dostęp do różnorodnych usług: pocztowych, bankowych, ubezpieczeniowych, logistycznych i handlowych. Placówki całodobowe zlokalizowane w miastach wojewódzkich są już czynne 24h, w najbliższych dniach będą jedynie zamknięte 11 czerwca, z uwagi na przypadający w tym dniu dzień świąteczny.

Przywracając normalne godziny pracy Poczta Polska nie rezygnuje z rozwiązań przyjętych w ramach walki z koronawirusem. Należy pamiętać, by zachować bezpieczną odległość zarówno od pracownika spółki, jak też od innych klientów. W placówkach należy pamiętać o założeniu maseczki oraz przestrzeganiu zasad dystansu społecznego.

– Pandemia nauczyła nas wszystkich, że nasze bezpieczeństwo zależy od nas samych, od tego czy zachowujemy się odpowiedzialnie. Minione miesiące pokazały, że Polacy zdali egzamin.  Nadal jednak musimy zachowywać się ostrożnie, dlatego zarówno w placówce, jak też korzystając z usług listonosza musimy utrzymywać bezpieczny dystans i mieć założoną maseczkę. Naszych pracowników wyposażamy na bieżąco w środki ochrony osobistej dla wspólnego bezpieczeństwa – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.

Spółka uruchamia także usługi, które zostały zawieszone w połowie marca br. w związku z ogłoszonym w Polsce stanem epidemii. Dotyczy to m.in. usługi Doręczenie na życzenie, która umożliwia zamówienie ponownego doręczenia awizowanej przesyłki poleconej pod adres wskazany na przesyłce. Przywrócone zostało również świadczenie usługi przesyłka proceduralna, w której klient przy kurierze Poczty Polskiej podpisuje dokumenty towarzyszące przesyłce. To wygodna dla nadawców oraz ich klientów forma, kiedy nie tracąc czasu, bez wychodzenia z domu można załatwić wiele spraw, wymagających złożenia podpisu np. na umowie bankowej czy z operatorem sieci komórkowej.

(ip)