Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.
Prywatność
Serwis internetowy, z którego korzystasz i jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies (ciasteczka). Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług, w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookie, przeglądając karty po lewej stronie.
Ustawienia prywatności
Pliki cookies powinny być włączone przez cały czas, aby istniała możliwość ustalenia preferencji dotyczących ustawień plików cookie. Jednak możesz wybrać także wyłączenie plików cookies.
Pliki cookies zewnętrznych dostawców
Ta strona korzysta z Google Analytics do zbierania informacji, takich jak liczba odwiedzających witrynę i najbardziej popularne strony. Utrzymanie tego pliku cookie pomaga w ulepszaniu strony.
Personalizacja reklam
Ta strona używa plików cookies w celu personalizacji reklam, od zwenętrznych dostawców:
PKP PLK: W Mielcu wiadukt nad torami zwiększy bezpieczeństwo i usprawni komunikację
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Województwo Podkarpackie, Powiat Mielecki i Gmina Miejska Mielec podpisały list intencyjny w sprawie współpracy przy budowie wiaduktu drogowego w Mielcu. Nowy obiekt zastąpi dwa przejazdy kolejowo-drogowe. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym na linii Padew – Mielec – Dębica, poprawi komunikacja w mieście i regionie. To kolejna inwestycja z udziałem PLK w Mielcu.
List intencyjny dotyczy współpracy przy budowie wiaduktu drogowego w Mielcu, który zastąpi dotychczasowe przejazdy kolejowo-drogowe w ciągu ul. Kosmonautów oraz ul. Orlej . Realizacja inwestycji oznacza sprawniejszą i bezpieczniejszą komunikację w regionie oraz większy poziom bezpieczeństwa pasażerów pociągów na linii Padew – Mielec – Dębica.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A zainteresowane są likwidacją przejazdów w poziomie szyn i zastępowaniem ich skrzyżowaniami dwupoziomowymi, co może umożliwić budowa wiaduktu. Sygnatariusze listu przewidują wspólne przygotowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych. W liście strony wyrażają wolę budowy wiaduktu w ramach realizowanych na terenie województwa podkarpackiego projektów kolejowych z wykorzystaniem środków europejskich pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Zasady współpracy w zakresie realizacji i finansowania kolejnych etapów zostaną określone w odrębnych porozumieniach.
Mielec – kolej szykuje lepsze połączenia
Stację Mielec zmodernizują Polskie Linie Kolejowe w ramach reaktywacji trasy Padew – Mielec – Dębica (nr 25). Będzie nowy peron, dostosowany do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Kładkę zastąpi, dłuższe przejście pod torami wyposażone w windy. Skorzystają z niego nie tylko podróżni w dojściu na peron, ale i mieszkańcy w ramach komunikacji między dzielnicami, leżącymi po obu stronach stacji.
Obecnie PLK kontynuują prace na szlaku Mielec – Kochanówka i w stacji Mielec. Efektem dotychczasowych robót jest m.in. poprawa 5 przejazdów kolejowo-drogowych i wymiana rozjazdów. Kierowcy mogą już płynnie przejeżdżać dzięki nowej nawierzchni na skrzyżowaniach ul. Jagiellończyka, Padykuły, Wolności, Witosa i Wiesiołowskiego. Na przejazdach zamontowane będą także rogatki i sygnalizatory drogowe. Na odcinku od Mielca do Kochanówki wymieniono już m.in. 11 km toru i przebudowano dwa przejazdy kolejowo – drogowe.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew – Mielec – Dębica” wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 246 472 628,56 PLN, kwota dofinansowania unijnego – 166 355 438,06 PLN. Prace na odcinku Mielec – Dębica zakończą się w czwartym kwartale 2020 r.