Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.

Rzeszowskie studentki realizują inicjatywę ?Akademia Mini Projektów?. Na czym polega akcja?

Fot. WSIiZ

RZESZÓW. Agnieszka Brągiel, Wiktoria Doroba i Izabella Dłużeń, trzy studentki rzeszowskiej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, realizują ?Akademię Mini Projektów? ? społeczną inicjatywę, która nauczy dzieci w wieku wczesnoszkolnym z Podkarpacia m.in. przedsiębiorczości.

– Akademia Mini Projektów to akcja, mająca na celu nauczyć dzieci w wieku wczesnoszkolnym zarządzać prostymi, mini projektami. Uczymy dzieci nowych nawyków takich jak: planowanie, tworzenie harmonogramów, praca w grupie, realizacja swoich pomysłów i ostateczne ich wdrażanie ? wyjaśnia Agnieszka Brągiel.

– Naszym projektem obejmujemy jedną z najmłodszych grup społecznych, czyli dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Pragniemy wykorzystać wiedzę, umiejętności oraz doświadczenie, które zdobyliśmy podczas realizowania własnych projektów społecznych ? dodaje Izabella Dłużeń.

Charakter zajęć

Zajęcia mają charakter warsztatowo-zabawowy, na których dzieci uczą się, jak planować, tworzyć harmonogramy oraz zarządzać czasem tak, aby być bardziej zorganizowanym. Nabycie takich umiejętności jest szczególnie ważne w dzisiejszym świecie, gdzie dzieci odkładają wszystko na ostatnią chwilę, a zaplanowanie najprostszych czynności stanowi dla nich wielki problem.

– Tak naprawdę wystarczy tylko odpowiednie zaplanowanie swoich działań i wszystko staje się znacznie prostsze ? wyjaśnia Wiktoria Doroba. – Poprzez naukę budowania i tworzenia mini projektów przygotowujemy dzieci do samodzielnej ich realizacji w przyszłości. Stopień trudności jest adekwatny do wieku dzieci. Im wcześniej nauczymy dzieci takich umiejętności, tym łatwiej im będzie później funkcjonować w środowisku szkolnym. Jesteśmy przekonani, że wszystkie wypracowane umiejętności znajdą swoje zastosowanie w przyszłym rozwoju każdego dziecka ? dodaje Wiktoria.

Za nami już warsztaty w Szkole Podstawowej w Mrowli oraz w Szkole Podstawowej w Sędziszowie Małopolskim. Na zajęciah uczniowie nauczyli się jak tworzyć plany i harmonogramy do mini projektów, zarządzać czasem oraz jak pracować w grupie. Projekt realizowany jest w ramach olimpiady ?Zwolnieni z Teorii?. Wszystko odbywa się pod nadzorem mentorów z organizacji ?SocialWolves? i firm takich jak: PZU, T-Mobile i Bank Zachodni WBK.