Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.

Masz konto w PKO BP? Bank: uwaga na fałszywe maile!

PKO Bank Polski ostrzega przed fałszywymi mailami o temacie „Powiadomienie o zapłacie”. Cyberprzestępcy podszywający się pod Bank, nakłaniają odbiorców wiadomości do uruchomienia załączonego pliku „Szczegóły płatności -774364doc.r11” udającego dokument tekstowy Word, który w rzeczywistości jest złośliwym oprogramowaniem (malware).

Poprzez otwarcie załącznika infekuje komputer groźnym wirusem, co może doprowadzić do kradzieży poufnych danych klienta (danych do logowania do serwisu www). W efekcie klient może ulec prośbom o podanie kodów z karty kodów jednorazowych, kodu SMS lub kodu z tokena, nieświadomie autoryzując w ten sposób przestępczy przelew z własnego rachunku – informuje PKO.

Bank przypomina w pięciu punktach o bardzo ważnych kwestiach. Oto one:

  1. Zachowaj ostrożność i zasadę ograniczonego zaufania w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku – nie odpowiadaj na nie i nie ujawniaj swoich danych.
  2. Logując się do serwisu internetowego Banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków podanych w poczcie mailowej czy nieznanych stronach internetowych!
  3. Sprawdzaj poprawność adresu strony, widniejącego w przeglądarce internetowej.
  4. Pamiętaj, że podczas logowania do serwisu ani bezpośrednio po zalogowaniu do niego nie jest wymagane podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego.
  5. Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy, kwotę transakcji).

Jak informuje bank, w przypadku skorzystania/uruchomienia dokumentu zawartego w otrzymanej wiadomości, należy skontaktować się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).

Więcej informacji na temat zasad bezpiecznego korzystania z serwisu internetowego iPKO można znaleźć na pkobp.pl.

Źródło: pkobp.pl