Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.

FlixBus podsumował pierwszy rok na polskim rynku. Rzeszów wśród najpopularniejszych kierunków!

Fot. FlixBus

Od grudnia 2017 roku FlixBus Polska uruchomił 40 krajowych i zagranicznych tras, włączając tym samym do swojej siatki ponad 80 nowych miast. Łącznie polskie linie FlixBusa przewiozły do dziś 4 miliony pasażerów, a oferta operatora liczy obecnie blisko 60 linii i 120 destynacji.

Pierwszy rok FlixBusa w Polsce okazał się dużym sukcesem. Możemy śmiało powiedzieć, że udało nam się zrealizować większość naszych planów, a trzeba przyznać, że były one dość ambitnekomentuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska Zgodnie z zapowiedziami, siatka FlixBusa objęła zarówno duże miasta, jak i te mniejsze, dotychczas słabo skomunikowane. Na ten moment liczy około 40 miast w Polsce poniżej 80 tys. mieszkańców, w tym blisko 20 miejscowości poniżej 20 tys. Jest to dla nas bardzo budujące i motywuje do jeszcze intensywniejszej pracy nad rozkładem na 2019. W nadchodzącym roku planujemy zwiększyć ofertę o 50%.

Łącznie od grudnia 2017 roku do tej pory FlixBus przewiózł 4 miliony pasażerów, z czego 56% stanowiły kobiety, a 44% mężczyźni. Największą grupę stanowiły osoby w wieku 26-34 lata (31%). Dodatkowo, ¾ pasażerów oceniło podróż pozytywnie, a co piąty podróżujący skorzystał również z połączeń przesiadkowych.

Największą popularnością cieszyły się następujące kierunki:

  • Polska: Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Rzeszów, Katowice, Łódź
  • Europa: Berlin, Praga, Budapeszt, Wiedeń, Brno, Ostrawa, Drezno

Z nowych miast, które zostały włączone do siatki w tym roku, hitami okazały się kierunki uzdrowiskowe, w tym przede wszystkim Ciechocinek, kierunki nadmorskie, takie jak Krynica Morska, a także nowe kierunki zagraniczne, w tym zwłaszcza Amsterdam.

Usprawnienia dla podróżnych

W 2018 roku FlixBus pracował również nad wprowadzaniem udogodnień dla pasażerów, w tym przede wszystkim systemu rezerwacji miejsc. Obecnie system obejmujący wybrane miejsca jest dostępny we wszystkich autobusach, a na dwóch liniach testowo w całym autobusie. W kolejnych miesiącach projekt zostanie rozszerzony, a rezerwacja miejsca będzie możliwa także w aplikacji mobilnej. FlixBus uruchomił w tym roku również funkcję rezerwacji pustego miejsca obok siebie tak, by pasażer mógł cieszyć się większą przestrzenią i prywatnością podczas podróży.

Latem FlixBus otworzył swój pierwszy w Polsce stacjonarny FlixShop na przystanku Metro Młociny. Dodatkowo, pasażerowie kupujący bilet na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej mogą od tego roku dokonywać wygodnych płatności za pośrednictwem systemu Google Pay.

Wpływ FlixBusa na polską gospodarkę

Połączenia FlixBusa w 2018 roku realizowało 18 polskich firm autobusowych, dysponujących flotą ponad 160 autobusów w zielonych barwach i zatrudniających ponad 670 kierowców.

Suma składek ZUS i składek na ubezpieczenie społeczne w skali całego roku odprowadzona przez pracowników i pracodawców to blisko 17 milionów złotych, a łączne wpływy budżetowe uwzględniające dodatkowo podatki zawarte w cenie paliwa, podatki PIT oraz opłaty za dostęp do infrastruktury wyniosą ponad 42 miliony złotychpodsumowuje Michał Leman.

Średni rocznik autobusów we flocie FlixBusa to aktualnie 2014, ale partnerzy systematycznie inwestują we flotę i wymieniają autobusy na nowe (średni rocznik z wyłączeniem SHP to 2016). Koszt nowego autobusu to około 1,2-2 milionów złotych. Tylko w 2018 roku autokary w barwach FlixBusa pokonają w Polsce ponad 33 miliony kilometrów, zużywając około 8 milionów litrów paliwa.

Plany na 2019

Obecnie zespół FlixBusa w Polsce przygotowuje się już do uruchomienia siatki połączeń na rok 2019, którą planuje zwiększyć o ok. 50%, uwzględniając kolejne miasta i regiony w Polsce. Trwają już negocjacje z nowymi partnerami, a ich liczba wzrośnie dwukrotnie.

Już niebawem pasażerowie będą mogli także korzystać z systemu rozrywki pokładowej, który jest w fazie instalacji i programowania. Finalizowane są równeż prace nad wprowadzeniem możliwości zakupu biletów na pokładzie autobusu.

2018 rok FlixBus Polska w skrócie:

  • Liczba pasażerów: 4 miliony
  • Liczba wszystkich miast w polskiej siatce połączeń: 124
  • Liczba uruchomionych linii w 2018 roku: 40
  • Główne udogodnienia dla pasażerów: system rezerwacji miejsc, Google Pay, 320 stacjonarnych punktów sprzedaży

źr. Inf. prasowa FlixBus