Strona i jej zaufani partnerzy korzystają z plików cookies m.in. w celu personalizacji reklam, prowadzenia statystyk. Możesz sprawdzić, jakie pliki cookies są wykorzystywane, oraz wyłączyć je w ustawieniach.

E ? usługi w gminie Głogów Małopolski

Gmina Głogów Małopolski przystąpiła do realizacji projektu pn. ?E-usługi w Gminie Głogów Małopolski ? Gmina przyszłości?. W ramach projektu do Urzędu Miejskiego, szkół oraz jednostek organizacyjnych gminy zakupione zostały już nowe serwery, komputery, monitory i urządzenia wielofunkcyjne o wartości 2 mln złotych.

Kolejnym etapem związanym z realizacją projektu będzie modernizacja pomieszczenia serwerowni w Urzędzie Miejskim, gdzie zamontowana zostanie nowa infrastruktura serwerowa oraz przeprowadzone zostaną prace instalacyjne. Ostatnim etapem projektu będzie wdrożenie nowego oprogramowania w urzędzie oraz uruchomienie portalu dla mieszańców upowszechniającego dokonywanie płatności bezgotówkowych. Program, da mieszkańcom gminy możliwość załatwiania wielu spraw bez wychodzenia z domu. Zakończenie wszystkich ujętych w projekcie działań zaplanowano na koniec października bieżącego roku ? informuje Urząd.

Jak podaje Urząd Miejski w Głogowie Małopolskim, w ramach projektu e ? usługi będą wdrożone w następujących obszarach:

– edukacja (elektroniczny dziennik lekcyjny, opłaty za wyżywienie dziecka);
– podatki i opłaty lokalne;
– dostęp do pełnej i aktualnej informacji o stanie zgłoszonych spraw w ramach konta klienckiego;
– aplikacja przedszkole/żłobek (pozwalająca na realizacje e-usług publicznych z zakresu ewidencji pobytu dziecka w przedszkolu oraz żłobku);
– budżet obywatelski (system pozwalający na elektroniczną obsługę procesu budżetu obywatelskiego – partycypacyjnego oraz przeprowadzenie głosowania na zgłoszone projekty);
– E-RADA (kompleksowy system cyfryzacji obsługujący Radę Miejską w zakresie transmisji online posiedzeń rady oraz zapytań i interpelacji)
– moduł zarządzanie kryzysowe (oprogramowanie pozwalające przekazać informacje o zagrożeniach dla mieszkańców gminy poprzez różne kanały komunikacyjne np.: SMS, e-mail. Informacje będą również publikowane na stronie WWW i zawierać instruktaż jak zachować się w przypadku zagrożenia. Mieszkaniec będzie miał możliwość zasubskrybowania usługi poprzez formularz elektroniczny na stronie eBOM).
– wirtualne spotkania on-line (mechanizmy zapewniające zdalną komunikację z wykorzystaniem sieci publicznej INTERNET. Platforma wykorzystywana miedzy innymi w ramach e-usług publicznych dla przedsiębiorców (zdalne konsultacje), administracji publicznej (narady terenowe), edukacji (e-wywiadówka), mieszkańców (konsultacje społeczne).

Zadanie realizowane jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowity koszt realizacji zadania wyniesie 4 mln 889 tys. zł z czego 748 tys. zł to wykład własny pochodzący z budżetu gminy.

Źródło: glogow-mlp.pl